راهنمای انتخاب بهترین پرینتر کارت PVC

همه چیز درباره پرینتر کارت ها

راهنمای انتخاب بهترین پرینتر کارت PVC

۱۰ بازديد
مقایسه پرینترهای کارت بازار می‌تواند به شما در خرید پرینتر کارت کمک به سزایی بکند. پرینتر های چاپ کارت جهت صدور کارت هایی همچون شناسایی، پرسنلی، بانکی، دانشگاهی، عضویت، تخفیف، کتابخانه و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سازمان ها و نهاد های مختلف, جهت شناسایی کارمندان, تردد انها, جهت باز کردن قفل ها و مشخص بودن ساعات ورود و خروج کارت‌هایی ارائه می شود. درواقع می توان کارت ها را با چاپگرهای کارت, شخصی سازی کرد و برای هر فرد به اسم و مشخصات شخص, کارت چاپ کرد.
 
چرا به پرینتر کارت نیاز داریم؟
امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای چاپ کارت PVC مورد نیاز خود, اقدام به خرید پرینتر‌ کارت می کنند. در مطلب زیر به مقایسه انواع پرینتر کارت و مشخصات فنی آن‌ها پرداختیم تا راهنمایی برای کسانی باشد که می‌خواهند بهترین مدل چاپگر کارت را تهیه کنند. پرینترهای کارت انواع مختلفی دارند و بسته به کاری که با دستگاه انجام می شود کیفیت و قابلیت های متفاوتی دارند. به عنوان مثال برای چاپ صرفا مشخصات به صورت تک رنگ, پرینترهای کوچک رومیزی کار شما را با کیفیت خیلی خوب انجام می دهند. اگر می‌خواهید کارت شناسایی و کاملا رنگی چاپ کنید, وضوح چاپ اهمیت بالایی پیدا میکند و باید از پرینترهای دیگری استفاده کنید.
 
آیا همه ی کارت پرینتر ها یکسان هستند؟
اولین چیزی که هنگام خرید کارت پرینتر به ذهن شما خطور می کند، قیمت آن می باشد. نگران نباشید مدل های زیادی برای انتخاب در محدوده ی قیمت های مختلف وجود دارد. اما به جای شروع با قیمت، یک سوال بسیار مهم تر را بپرسید. چه جنبه هایی از توانایی و عملکرد دستگاه برای شما مهم است؟
 
معیار های انتخاب پرینتر چاپ کارت پی وی سی
  • نوع تکنولوژی در کارت پرینتر ها
اگر همه آنچه شما نیاز دارید یک کارت  صرفا شناسایی یا پرسنلی است که شامل اطلاعات پرسنلی  و عکس می باشد، و یا از طریق دستگاه های بارکد خوان یا کارت خوان های شناسایی با نوار مغناطیسی قابل شناسایی هستند می توان از دستگاهای با تکنولوژی مستقیم استفاده نمود دستگاهایی که در سایزهای کوچک دربازار موجود میباشند و اصولا به صورت تک رو چاپ هستند. این چاپگرها از پایین ترین قیمت در پرینترهای صدور کارت تا قیمت هایی در حد تکنولوژی دوم در بازار یافت میشوند،  پرینترهای با قیمت پایه نسبت به مدل های گران قیمتشان امکانات و بدنه ضعیف تری دارند، اما برای شرکت هایی که تعداد چاپ کارت کم و یا گاه به گاه دارند، به خوبی کار می کنند. اما در صورتیکه کارت های شما جهت حضور و غیاب و یا تردد قرار است در مجمعه شما استفاده شود بهترین انتخاب، تکنولوژی کامل یعنی تکنولوژی غیر مستقیم است. 
 
  • ماندگاری
پرینترهایی که، به جای چاپ مستقیم روی سطح کارت ، اطلاعات را روی فیلم ازطریق انتقال حرارتی چاپ می کنند، از تصاویر و متن چاپ شده ی شما محافظت بیشتری می کنند. همچنین در زمان خرید  به دنبال پرینترهایی بگردید که کارت هایی با ضخامت های مختلف را پشتیبانی کنند. اگر به کارت هایی علاقه دارید که برای مدت طولانی در محیط هایی که در معرض آفتاب، باران و یا مواد شیمیایی قرار دارند دوام بیاورند، باید از دستگاهای مجزا دیگری تحت عنوان دستگاه لمینیشن استفاده نمایید. با استفااده از هولوگرام طرح خاص ، تولید شده با لوگوی سازمانی شما، قابلیتی دیگر از دستگاه لمنیشن برای شما به عنوان بالاتر بردن امنیت کارت نیزفراهم شده است. نکته بعد ضمانت های کارخانه ای که قطعات و نیروی کار را پوشش می دهند بسته به تولید کننده یک سال یا دو ساله هستند. نحوه برخورد شما با پرینتر ارتباط زیادی با دوام آن دارد. اگر می خواهید حجم بالایی از کارت ها را چاپ کنید مطمئن شوید که پرینتری که برای استفاده های گاه به گاه طراحی شده است را اشتباهی نمی خرید. چرخه کار توصیه شده سازنده و ضمانت نامه را بررسی کنید تا ببینید که چه شرایطی برای خوب نگه داشتن تجهیزات شما لازم است. گرد و غبار و خاک بزرگترین دشمن کارت پرینترها هستند. پرینتر خود را در یک محیط تمیز قرار دهید و از یک پوشش برای آن در مقابل گرد و غبار استفاده کنید.
 
  • کیفیت تصویر در کارت پرینتر ها
کیفیت تصویر معمولاً در همه چاپگرهایی که از یک فناوری استفاده می کنند تقریباً یکسان است. چاپگرهای انتقال حرارتی (تکنولوژی غیر مستقیم) کیفیت کارت بهتری را ارائه می کنند. سطح کیفیت تصویر پرینتر معمولاً با نقطه در هر اینچ یا نقطه در اینچ (dpi)  بیان می شود. هرچه عدد dpi بالاتر باشد، وضوح تصویر نهایی بیشتر خواهد بود. بیشتر کارت پرینترها 300 DPI هستند. حتی پرینتر های ID با هزینه کم نیز تصویری مناسب دارند. اگر از کارت های شما برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود .ممکن است بخواهید کارت  خود را با استفاده از روش offset press  با 1200 DPI چاپ کنید و سپس با استفاده از  پرینتر کارت شناسایی خود آن را شخصی سازی کنید. برای خطوط سیاه و متن واضح تر، مطمئن شوید که چاپگر شما از ریبون YMCK استفاده می کند و نه فقط از YMC)   YMC مخفف زرد ، قرمز و آبی است.) این نوع ریبون با درهم آمیختن 3 رنگ با یکدیگر رنگ “سیاه” را ایجاد می کند. به دلیل سیاه مطلق نبودن چاپ به این حالت، این مسئله ممکن است با چشم غیر مسلح چشمگیر نباشد، اما برای چاپ بارکد بسیار حساس است. پنل K یک صفحه سیاه است. نرم افزار موجود در درایور پرینتر، ریبون را تشخیص می دهد و در صورت وجود از پنل K استفاده می کند. برای محافظت از چاپ و استفاده از تصویر از روبان YMCKO، پنل O برای یک پنل پوششی است که در چاپ و عکس مهر و موم می شود.
 
  • رمزگذاری و امنیت در پرینتر
اگر به کارتهایی نیاز دارید که باید برای ذخیره اطلاعات استفاده شوند، به پرینترهایی نگاه کنید که به شما امکان رمزگذاری  تراشه های  RFID و تراشه های smart chip را می دهند. می توانید چاپگرهایی را انتخاب کنید که داده های موجود کارت را بازنویسی کنند و به شما این امکان را می دهند که اطلاعات را به روز کنید و تغییرات را در طول عمر کارت پیگیری کنید. کارت های دارای برچسب RFID و Mag هر دو گزینه های عالی برای مدیریت کنترل دسترسی پایه هستند همچنین شما باید بسیاری از گزینه های اتمام امنیتی مانند لمینیت هولوگرافی و چاپ میکرو را باید بررسی کنید. دو ویژگی امنیتی قابل مشاهده و نامرئی وجود دارد. چاپ اشعه ماورا بنفش (ultra violet) یک ویژگی امنیتی نامرئی است. مانند یک هولوگرام سفارشی همانند چاپ میکرو که با چشم غیر مسلح مانند یک خط است اما با بزرگنمایی شامل حروف و اعداد می باشد.
 
  •  سرعت چاپ
اگر صدها یا حتی هزاران کارت را در یک روز چاپ می کنید، برای به حداکثر رساندن بازده چاپ خود، به کارت پرینتری با زمان چاپ سریع نیاز دارید. یکی از عوامل مهم در انتخاب پرینتر برای اکثر افراد سرعت چاپ آن است. تعداد کارت هایی را که یک چاپگر می تواند در واحد زمان چاپ نماید، همواره مورد نظر تولید کنندگان به منظور افزایش توان رقابتی محصولات تولیدی خود و پاسخگوئی به نیاز متقاضیان می باشد.
 
  • قیمت دستگاه
داشتن یک بودجه مشخص در ذهن خود قبل از شروع به بررسی پرینتر چاپ کارت شناسایی pvc محبوب در بازار به محدود کردن گزینه های شما کمک می کند. فقط مدل های موجود را بر اساس قیمت آنها مرتب کنید و ببینید آیا آنهایی که در محدوده قرار می گیرند ویژگی های مورد نظر شما را دارند یا خیر. قیمت پایین‌تر چاپگرهای کارت شناسایی ممکن است چیزی شبیه به پرینتر هایتی CS-200e را شامل شود، یک چاپگر ساده تک کارتی که برای فروشگاه‌ها و مشاغل کوچک کاملاً کار می‌کند.
 
قبل از انتخاب چاپگر کارت شناسایی، علاوه بر بودجه، باید به خوبی از نیازهای خود آگاه باشید. اگر هیچ مدلی را در محدوده قیمت نمی بینید که بتواند نیازهای خاص شما مانند چاپ دو طرفه یا قابلیت های RFID را برآورده کند، می توانید بودجه را کمی بالاتر ببرید. Zebra ZC350 احتمالا ارزان‌ترین چاپگر کارت شناسایی است که سرعت چاپ مناسب و چاپ دو طرفه را ارائه می‌دهد.
 
در عین حال، می‌توانید کل نیازهای خود را بر اساس قیمت نیز ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا می‌توانید ویژگی‌های خاصی را قربانی کنید تا کل هزینه‌های خود را در بلندمدت پایین نگه دارید. همچنین باید در نظر داشته باشید که برای هیچ ویژگی خاصی که به ندرت از آنها استفاده می کنید یا به گزینه های پایه موجود پایبند باشید، پول بیشتری خرج نکنید. به طور مشابه، هنگام ارزیابی قیمت مدل کارت شناسایی دلخواه خود، هزینه‌های روبان، رنگ و کارت‌های خالی را نیز محاسبه کنید. یک مورد استفاده سالانه برای مقایسه بهترین گزینه شما ایده آل است.
 
  • سایر موارد
کارت پرینتری که خریداری می کنید باید با نسخه فعلی ویندوز شما سازگار باشد. همچنین بررسی کنید که چاپگر کارت از فناوری اترنت یا USB برای اتصال به شبکه محلی شما استفاده می کند یا خیر.
 
معرفی بهترین پرینتر های چاپ کارت بازار
  • پرینتر هایتی Hiti CS200
چاپگر هایتی hiti cs200 یکی از انتخاب‌های متداول برای خرید دستگاه چاپ کارت پی وی سی است؛ که به دلیل کیفیت چاپ و قیمت مناسبی که نسبت به سایر برندهای چاپگر کارت پی وی سی دارد در ایران زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرینتر کارت هایتی CS200 به دلیل موجود بودن ریبون و مواد مصرفی با قیمت مناسب و همچنین دسترسی راحت و تنوع ریبون‌های آن، انتخاب بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌هایی است که می‌خواهند خودشان یک دستگاه پرینتر برای چاپ انواع کارت PVC داشته باشند. پرینتر هایتی Hiti cs200e با طراحی ماژولار خود و به همراه کیفیت ساخت و سرعت چاپ بالا و سهولت استفاده به یک گزینه عالی در بین کارت پرینتر PVC در بازار تبدیل شده است. که جمع شدن تمامی این موارد در کنار قیمت عالی این مدل را به یک انتخاب هوشمندانه در بین پرینترهای چاپ کارت تبدیل کرده است.
 
مزایای پرینتر هایتی Hiti CS200
چاپگر هایتی hiti cs200 با وجود کیفیت چاپ بسیار عالی و سرعت چاپ مناسب که قابلیت چاپ ۱۸۰ کارت رنگی یک رو در یک ساعت را دارد، ارزان ترین چاپگر کارت در ایران محسوب می‌شود که ریبون و مواد مصرفی آن هم با کمترین قیمت در دسترس است. پرینتر hiti cs200 قابلیت چاپ بر روی انواع کارت PVC از جمله کارت خام ساده پی وی سی، کارت مغناطیسی، کارت‌های مایفر و به طور کلی انواع کارت هوشمند را دارد، و همچنین امکان کد گذاری و انکود کردن کارت های مغناطیسی و مایفر با این چاپگر وجود دارد. این پرینتر کارت یک دستگاه چاپگر حرفه ای است که می‌تواند برای چاپ اطلاعات متغیر استفاده شود، مانند چاپ کارت پرسنلی و چاپ کارت شناسایی که هر کارت شامل مشخصات متفاوتی (مثل کد پرسنلی یا نام و نام خانوادگی) با کارت دیگر است.
 
  • فارگو HDP5000
پرینتر فارگو HDP5000 یک پرینتر چاپ کارت PVC با کیفیت چاپ بسیار بالا از HID است. چاپگر کارت فارگو مدل FARGO HDP5000 به با طراحی زیبا، جنس بدنه با کیفیت و نمایشگر اعلام وضعیت به راحتی امکان دسترسی به تمام قسمت‌ها و اطلاع از عملکرد پرینتر را به کاربر می‌دهد. این پرینتر نسبت به سایر چاپگرها هم تراز خود ابعاد بزرگتری دارد ولی به‌ راحتی روی میز کار قرار می‌گیرد. تصاویر چاپ شده با فارگو با کیفیتی بالاتر نسبت به سایر پرینترها تولید می‌شوند. زیرا تصاویر به صورت لبه به لبه چاپ می‌شوند و همین امر موجب بالا رفتن کیفیت چاپ می‌شود.
 
مزایای کارت پرینتر فارگو Fargo HDP5000
کارت‌هایی که توسط چاپگر فارگو HDP5000 چاپ می‌شوند کیفیت بسیار بالایی دارند. با این وجود، قیمت آن نسبت به قیمت کارت‌های چاپ شده با روش‌های دیگر بسیار مناسب است. در واقع هیچ دستگاهی وجود ندارد که بتواند کارت‌هایی با این کیفیت بالا و در عین حال با چنین قیمت مناسبی چاپ کند.
طول عمر دستگاه چاپ کارت فارگو HDP5000 بسیار بالاست. زیرا تکنولوژی ساخت این دستگاه به گونه ای است که هد این دستگاه در حین فرایند چاپ به هیچ وجه با سطح کارت برخورد نمی‌کند و ضربه ای نمی‌بیند که باعث خرابی و کاهش عمر آن شود.
کیفیت کارت‌های چاپ شده با چاپگر Fargo 5000 بسیار بالاست و دوام و مقاومت آن در برابر ساییدگی و رنگ پریدگی بیشتر از کارت‌های تولید شده توسط سایر روش هاست. این به دلیل استفاده از یک لایه فیلم فارگو بر روی تصویر چاپ شده است. همچنین چاپگر فارگو HDP5000 به علت بهره برداری از آخرین تکنولوژی چاپ کارت و همچنین استفاده از چاپ مستقیم یکی از با کیفیت ترین پرینترهای حال حاضر در سطح جهان است.
پرینتر فارگو hdp5000 با اضافه کردن ماژول، امکان کد گذاری و رمز دار کردن کارت‌‌های هوشمند، مایفر و کارت ‌های مغناطیسی را دارد. همچنین امکان چاپ با جوهر امنیتی uv  را هم دارد.
 
  • پرینتر کارت زبرا ZEBRA P330I
پرینتر کارت زبرا P330i یکی از محبوب ترین پرینترهای چاپ کارت شرکت زبرا است که برای محیط‌ های پرمصرف طراحی و ساخته شده است. این محصول یکی از پرفروش‌ترین پرینترهای چاپ کارت PVC زبرا است. با ابعاد 462x239x256 میلی‌متر و وزن 7 کیلوگرم به راحتی بر روی میز کاری قرار می‌گیرد و با ابعاد کوچک خود شما را با توانایی‌ها خود شگفت زده خواهد کرد. چاپگر فوق قابلیت اطمینان و عملکرد خوبی را برای چاپ کارت پی وی سی با حجم بالا ارائه می‌دهد. گزینه های توسعه شبکه و رمزگذاری کارت به P330i انعطاف پذیری لازم برای پاسخگویی به نیازهای خاص شما را می‌دهد و با ارائه چاپ تک رنگ، مقرون به صرفه ترین راه حل برای شخصی سازی و چاپ تک رنگ است. برای چاپ کارت های PVC در طرح ها و مدل متنوع نیاز به یک دستگاه صدور کارت است که مدل ZEBRA P330I یکی از این دستگاه های مناسب است که امکانات و قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
مزایای پرینتر زبرا Zebra P330i
پرینتر کارت زبرا P330 ساخت شرکت آمریکایی زبرا، یکی از معروف ترین تولید کنندگان تجهیزات فروشگاهی است که انواع چاپگرهای کارت را با ابعاد متفاوت و قابلیت های مختلف تولید نموده است. همچنین از مزایای عملکرد پیشرفته نیز برخوردار است و به گونه ای طراحی شده که چاپ انواع کارت پی وی سی ساده و هوشمند را به یک عملکرد ساده برای همه کاربران تبدیل می‌کند. چاپگر کارت زبرا P330I با سیستم عامل های Windows® XP و 2000 و Server 2003 و Windows 7 و Vista سازگار است.  تکنولوژی چاپ در این دستگاه پرینتر از طریق انتقال حرارت بوده و در فروشگاه ها، شرکت ها، نمایشگاه های تخصصی ادارات مدارس مراکز بهداشتی و … کاربرد دارد. ظرفیت حافظه این چاپگر 4 مگابایت بوده و دارای قابلیت لمینیت یک لایه و چاپ هولوگرام به صورت یک رو است.
 
  • پرینتر اولیس EVOLIS Dualys 3
کارت پرینتر اولیس EVOLIS Dualys 3 از نمونه های پر طرفدار و کاربردی پرینتر چاپ کارت PVC است. این مدل یک دستگاه لیزری رنگی محسوب می‌شود که کیفیت چاپ بسیار بالایی دارد و ساخت شرکت Evolis است. طراحی هوشمندانه و قابلیت های کارت پرینتر اولیس باعث شده تا این چاپگر اولین انتخاب برای بانک ها باشد. این دستگاه چاپ کارت پی وی سی با چاپ 150 کارت در ساعت به عنوان یکی از سریعترین چاپگر های موجود در رده خود شناخته شده است.
 
مزایای چاپگر اولیس EVOLIS Dualys 3
پرینتر اولیس Dualys 3 یک پرینتر کارت پی وی سی PVC با تکنولوژی چاپ مستقیم است و این بدین معناست که برای پرینت روی کارت‌های PVC ریبون به صورت مستقیم با کارت تماس داده می‌شود. سرعت چاپ آن 1000 کارت تکرنگ و 150 کارت رنگی در ساعت است. سرعت این چاپگر به نسبت پرینتر های هم رده آن سرعت خوبی محسوب می‌شود. ظرفیت مخزن ورودی این چاپگر 100 عدد کارت و ظرفیت مخزن خروجی آن 50 عدد است. مدل فوق دارای 16 مگابایت حافظه داخلی است و یک شمارشگر کارت روی آن تعبیه شده است. از مزایای این چاپگر کارت می‌توان به چاپ لب به لب کارت های PVC اشاره کرد که بسیار ویژگی مهمی است. همچنین کیفیت چاپ این دستگاه 300*300 DPI است که قدرت چاپ این پرینتر را نشان می‌دهد. کارت پرینتر اولیس دوالیز 3 توانایی رمزگذاری انواع کارت هوشمند را دارد و در بسیاری از محیط‌هایی که از تکنولوژی چاپ کارت هوشمند کمک می‌گیرند نظیر بانک ها و پست بانک ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
  • پرینتر هودو SIP30
پرینتر کارت هودو HODOO SIP30 که یکی از انواع پرینتر های چاپ کارت pvc است از محصولات شرکت HODOO است. دستگاه چاپ کارت PVC هودو SIP30 قابلیت چاپ کارت به صورت یکرو را دارد اما می‌توان آن را ارتقا داد و با اتصال به ماژول دورو کننده، عملیات چاپ دورو را به صورت همزمان انجام داد. در ادامه معرفی پرینتر چاپ کارت پی وی سی هودو SIP30 باید گفت که این محصول از حافظه داخلی به میزان ۱۶16برخوردار است و برای چاپ از تکنولوژی چاپ مستقیم استفاده می کند. یکی از ویژگی های بارز این مدل قابلیت چاپ کارت با ابعاد لب به لب (Edge to Edge) است که آن را نسبت به خیلی از مدل های دیگر متمایز ساخته است و باعث شده تا این چاپگر یکی از انتخاب‌های برای پست بانک ها و دفاتر پیشخوان باشد.
 
مزایای پرینتر چاپ کارت هودو SIP30
پرینتر کارت هودو قابلیت اتصال به انواع کدگذار را دارد و برای چاپ از نرم افزار مختص خود استفاده می نماید.
دستگاه چاپ کارت پی وی سی هودو یک چاپگر تمام رنگی است و قابلیت چاپ تکرنگ را نیز دارد.
سرعت چاپ رنگی در این پرینتر ۱۵۰ کارت یک رو در ساعت با وضوح ۳۰۰DPI است.
چاپگر کارت PVC هودو مدل SIP30 از طریق کابل ارتباطی USB با سیستم اتصال برقرار می کند.
پرینتر هودو با سیستم عامل های Windows R XP, 2000, Vista سازگاری دارد.
این مدل به یک صفحه نمایشگر LCD مجهز شده است که می تواند پیام های دستگاه را نشان دهد.
پرینتر HODOO SIP30 همچنین به یک شمارشگر کارت مجهز شده است که می تواند تعداد کارت های چاپ شده را نمایش دهد.
مهمترین مواد مصرفی چاپگر هودو انواع ریبون هودو است که در ادامه به آن ها اشاره شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.