انواع پرینتر های چاپ کارت پی وی سی

همه چیز درباره پرینتر کارت ها

انواع پرینتر های چاپ کارت پی وی سی

۵ بازديد
هر کدام از پرینتر های تصعید رنگ, انتقال مجدد و جوهر افشان از یک سری از تکنیک های چاپ پرینتر کارت پی وی سی استفاده میکنند. مثلا یک پرینتر تصعید رنگ فقط چاپ افست دارد و پرینتر تصعید دیگری علاوه بر چاپ افست, چاپ دیجیتال هم انجام می دهد. این بستگی به مدل پرینتر کارت دارد که تهیه کرده اید.
 
1- پرینتر های چاپ کارت تصعید رنگ
  • تصعید
در اصطلاح علمی، تصعید عبارت است از انتقال مستقیم یک ماده از حالت جامد به حالت گاز. از حالت مایع معمول عبور نمی کند و فقط در دماها و فشارهای خاص رخ می دهد. این یک اصطلاح کلی است که برای توصیف انتقال جامد به گاز استفاده می شود و فقط به تغییر فیزیکی در حالت اشاره دارد.
  • چاپ تصعید رنگ
در چاپ تصعید رنگ، جوهر به وسیله گرما از نوار جوهر زیر ماده حامل PVC تبخیر می شود، یعنی به زیر سطح منتقل می شود. این باعث می شود چاپ بسیار بادوام و ایمن در برابر سایش باشد. نتیجه واقعی به نظر رسیدن رنگ و عمق تصویر است. بسیاری از چاپگرهای PVC که ما توصیه می کنیم، قابلیت چاپ تصعید رنگ را دارند.
  • آیا تصعید و انتقال حرارت یکی هستند؟
مهمترین تفاوت بین انتقال حرارت و تصعید در این است که با تصعید، فقط جوهر است که به مواد منتقل می شود. با فرآیند انتقال حرارت، معمولاً یک لایه انتقال وجود دارد که به مواد نیز منتقل می شود.
  • آیا می توانید به هر چیزی تصعید کنید؟
برای بهترین نتایج تصعید رنگ، بهتر است از مواد پلی استر استفاده شود. می توان آن را با طیف وسیعی از موادی که دارای پوشش پلیمری تخصصی هستند، مانند مواردی که روی لیوان ها، ماوس پدها، زیر لیوانی ها و غیره یافت می شود، استفاده کرد. در برخی موارد امکان استفاده از تصعید رنگ روی شیشه نیز وجود دارد اما نیاز به شیشه معمولی است که با اسپری تخصصی به درستی عمل و آماده شده باشد.
  • محدودیت های تصعید چیست؟
جدا از موادی که می توان برای سابلیمیشن استفاده کرد، یکی از محدودیت های اصلی برای تصعید رنگ، رنگ هر ماده ای است. از آنجایی که تصعید رنگ اساساً یک فرآیند رنگ‌سازی است، بهترین نتیجه را زمانی می‌گیرید که پارچه‌ها سفید یا روشن باشند. اگر می خواهید روی یک پیراهن سیاه یا مواد تیره تر چاپ کنید، بهتر است به جای آن از یک راه حل چاپ دیجیتال استفاده کنید.
  • آیا چاپگر تصعید رنگ می تواند سفید چاپ کند؟
تصعید رنگ از چاپ YMCK استفاده می کند و هیچ ترکیبی از جوهر رنگ پایه که بتواند رنگ سفید را تولید کند وجود ندارد. می توانید بر روی مواد سفید و هر رنگ روشن تر دیگری چاپ کنید. اما، اگر هر یک از طرح های شما دارای رنگ سفید در داخل آن باشد، این کار با تصعید رنگ کار نخواهد کرد.
  • اندازه سفارش
این معمولاً اولین چیزی است که باید در نظر بگیرید. البته هر چه حجم بالاتر باشد، برای چاپ صفحه مقرون به صرفه تر خواهد بود. از آنجایی که تصعید رنگ کمی وقت گیرتر است، عملی ترین راه حل برای سفارشات بزرگتر نیست. بنابراین، برای سفارشات کوچکتر، احتمالاً تصعید رنگ گزینه بهتری خواهد بود. اکثر چاپگرها حداقل مقدار سفارش را برای خدمات چاپ روی صفحه خود نیز دارند.
  • راه اندازی کار
یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های چاپ صفحه این است که تنها یک رنگ را می‌توان در هر زمان روی بستر اعمال کرد. همچنین نگرانی دیگری در مورد هم ترازی لایه های مختلف رنگ وجود دارد. به این ترتیب، زمانی که بیش از یک رنگ درگیر باشد، زمان تنظیم چاپ روی صفحه می تواند گسترده باشد. از طرف دیگر، با تصعید رنگ، نیازی به نگرانی در مورد هم ترازی تک رنگ ها نیست، زیرا این فرآیند همه رنگ ها را به یکباره چاپ می کند. با این فرآیند می‌توان طرح‌ها را راحت‌تر سفارشی کرد، زیرا برای اعمال تغییرات فقط باید کار مقاله را تغییر دهید و یک انتقال جدید چاپ کنید.
  • انتخاب مواد اولیه
برای برخی، این فناوری اخیر یک بازی را تغییر می‌دهد و اغلب می‌تواند یک فرآیند چاپ خاص را یا رد کند. چاپ روی صفحه از نظر آنچه می توانید روی آن چاپ کنید همه کاره ترین است. با آن، می توانید تقریباً روی هر نوع ماده و در هر مکانی چاپ کنید. با این حال، با تصعید رنگ، این معمولاً برای مواد مخلوط پلی استر یا پلی استر که رنگ سفید یا روشن دارند، مناسب است.
 
2- چاپگر های کارت Retransfer
فشار نیز به صورت حرارتی در فرآیند Retransfer ایجاد می شود. بر خلاف چاپ مستقیم، تصویر چاپ شده ابتدا به صورت آینه ای بر روی یک فیلم به اصطلاح انتقال چاپ می شود. این فیلم سپس با کمک یک غلتک لاستیکی روی PVC اعمال می شود. این منجر به دو مزیت قوی می شود: چاپ قابل اعتمادتر و بدون حاشیه است. به خصوص هنگام چاپ بر روی کارت های تراشه (تراشه تماسی و RFID) و همچنین به طور کلی روی کارت هایی با سطوح ناهموار، فرآیند Retransfer باید انتخاب شود زیرا تراشه با گرما تماس پیدا نمی کند و در نتیجه با کاربرد رنگ تداخلی ایجاد نمی کند. نزدیک تراشه/آنتن علاوه بر این، فیلم Retransfer، برخلاف چاپ مستقیم، امکان چاپ بدون حاشیه را می دهد.
 
  • مشخصات چاپگر های کارت Retransfer
چاپگرهای کارت شناسایی مجدد که به آن ها چاپگر «انتقال معکوس»، «بر روی لبه» یا «با وضوح بالا» نیز گفته می شود، یک فناوری نسبتاً جدید در صحنه چاپ کارت هستند. این چاپگرها به طور ویژه برای چاپ روی کارت های فناوری، نمونه کارت شناسایی چاپ شده با چاپگر کارت های Retransfer با سطوح ناهموار و کارت های معمولی غیر فناوری طراحی شده اند.
این سبک از چاپگر از نوار جوهر و فیلم برای چاپ روی کارت استفاده می کند. وقتی کارت ها وارد چاپگر می شوند، هد چاپگر با کارت ها تماس پیدا نمی کند. در عوض، جوهر بر روی پشت یک فیلم شفاف چاپ می‌شود و آن فیلم روی کارت‌ها گذاشته و گرم می‌شود. این اجازه می دهد تا جوهر روی تمام سطح کارت ها چاپ شود .
چاپگرهای Retransfer کندتر از چاپگرهای مستقیم به کارت خواهند بود و به دلیل استفاده از سه ماده مصرفی، هزینه هر کارت چاپ شده کمی بالاتر خواهد بود. این نوع چاپ بهترین کیفیت تصویر و همچنین کارت های بادوام تر را نسبت به چاپگرهای مستقیم به کارت به شما می دهد.
اما توصیه می شود از کارت های کامپوزیت برای چاپ استفاده کنید. این به دلیل فرآیند چاپ حرارت بالاتر است. کارت های پی وی سی استاندارد تاب یا خم می شوند و کارت های کامپوزیت اینگونه نیستند.
 
3- چاپگر های جوهر افشان
چاپگرهای جوهرافشان ماشین هایی هستند که قطرات میکروسکوپی جوهر را روی کاغذ می پاشند. چاپ کارت شناسایی جوهرافشان یک فناوری جدید است. به لطف استفاده از یک کارتریج ساده به جای نوار چاپگر، چاپ روی کارت های PVC را تا حد امکان آسان می کند. چاپ جوهر افشان بر روی کارت های PVC، با سرعت چاپ بالا و چاپ بیش از حد در یک دستگاه کاربرپسند، حد وسط مناسبی را بین چاپگرهای Retransfer و چاپگرهای مستقیم به کارت ارائه می دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.